Urządzamy wnętrze biura rachunkowego – które meble są niezbędne i dlaczego?

Co jest najważniejsze w biurze rachunkowym? Jakie meble muszą się tam koniecznie znaleźć i czym powinny się cechować, aby to pomieszczenie było jak najbardziej funkcjonalne i wygodne?

Fotele obrotowe

Praca księgowej to praca przede wszystkim siedząca. Dobrze zorganizowana praca może oznaczać nawet cały dzień spędzony tylko w pozycji siedzącej, oczywiście z przerwami na drobną gimnastykę, o które wszystkie czytające to osoby zawsze dbają, prawda? Fotel można uznać za zdecydowanie najważniejszy element wyposażenia biura, ponieważ staje się on wręcz elementem ciała. Jego przedłużeniem. Wybór odpowiedniego fotela to niemalże osobny dział nauki o ergonomii i warto jest poszukać specjalistycznych poradników, które ten temat będą skutecznie wyczerpywać. W tym miejscu najważniejsze są odpowiednie punkty podparcia oraz mobilność. Ciekawe fotele znajdziesz na https://meble-bik.pl/pol_m_meble_fotele-186.html, na szczególną uwagę zasługuje fotel Olo Uszak, który chętnie kupowany jest do nowoczesnych przestrzeni biurowych.

Fotel obrotowy Olo uszak

Fotel obrotowy Olo uszak / Źródło zdjęcia: sklep meblowy meble-bik.pl

Wracając do tematu przewodniego, punkty podparcia odnoszą się przede wszystkim do kręgosłupa oraz do ramion. Fotel musi zapewniać punkty przenoszenia sił działających na nasze ciało, ponieważ wbrew pozorom, pozycja siedząca nie jest wcale dla nas naturalna. Wręcz przeciwnie, z punktu widzenia ewolucji jest to wynaturzenie. Nasz kręgosłup nie jest do tego przystosowany. Długie siedzenie powoduje kompresję kręgów kręgosłupa, co może być potencjalnie bardzo niebezpieczne.

Z kolei podparcie dla ramion jest ważne ze względu na efektywne pisanie. Bez tego nie można wykorzystać potencjału tkwiącego w dłoniach, a można im zaszkodzić. Jeśli fotel biurowy nie posiada odpowiednich, dających się dopasować podłokietników, korzystanie z niego będzie męczące.

Krytycznym elementem fotela są także kółka. Powinny być zamontowane na podstawie o kształcie pięcioboku. Zapewnia to najbezpieczniejsze podparcie i umożliwia efektywne poruszanie się po biurze. Jest to ważne, ponieważ wstawanie w celu znalezienia jakichś dokumentów czy odebrania papieru z drukarki to zazwyczaj nie tylko strata czasu, ale i zupełnie niepotrzebny wysiłek fizyczny, który się w ciągu dnia kumuluje.

Biurko

Nasz fotel stoi przy biurku. Jego dokładna konfiguracja powinna zależeć nie tyle od jakichś z góry narzuconych wytycznych, co od naszych upodobań. Jest to bowiem nasze miejsce pracy. Niektórzy lubią małą przestrzeń roboczą i wiele schowków, a inni wolą duża przestrzeń, na której może panować twórczy chaos. Nie ma tutaj jednego rozwiązania. Ważne jest tylko to, by było ono wygodne dla osoby pracującej.

Konieczne jest oczywiście zachowanie wszystkich zasad ergonomii, co odnosi się przede wszystkim do odpowiedniego ustawienia klawiatury i monitora. Klawiaturę odpowiednio ustawia się zazwyczaj poprzez wykorzystanie wysuwanej szuflady, a monitory coraz częściej pojawiają się na ruchomym ramieniu, które można ustawić w zależności od potrzeb i nawet odwrócić do kogoś innego.

Meble na dokumenty

Zdecydowane największą częścią umeblowania biura rachunkowego będą wszelkiego rodzaju komody, szafy i półki na dokumenty. Istnieje w zasadzie nieograniczona liczba opcji na tym polu, ponieważ można stosować niewysokie komody ze specjalnymi szufladami przygotowanymi na teczki z dokumentami, można postawić na szafki dostosowane do przechowywania segregatorów, jak również można stosować różne prostsze i bardziej skomplikowane opcje. Podobnie jak w przypadku biurka, bardzo dużo zależy tutaj od naszych prywatnych preferencji. Są osoby, które zdecydowanie wola szafy i jest to dla nich rozwiązanie optymalne. Coraz częściej sięga się jednak po specjalne komody dostosowane do dokumentów i to one obecnie mają największe grono zwolenników. Istnieje też masa dodatkowych rozwiązań, które można dobierać do swoich upodobań. Nie warto jest tutaj przesadnie skupiać się na jakichkolwiek poradnikach, ponieważ każdy pracuje trochę inaczej. Ważne jest, by system pracy był wygody oraz umożliwiał natychmiastowe znajdowanie tego, co jest potrzebne. Trzeba też koniecznie pomyśleć o małej przenośnej komodzie na kółkach, która będzie przechowywała dokumenty wykorzystywane na bieżąco, zanim trafią one do dużych szaf. Przydatne meble na dokumenty również znajdziesz we wspomnianym wcześniej sklepie, wpierw przeczytaj koniecznie ten wpis na blogu.

regał z dokumentami

Regał wypełniony dokumentami firmowymi

Recepcja

Jednym z często pomijanych elementów w biurach rachunkowych jest klasyczna recepcja, za którą znajdowałaby się osoba witająca klientów. Jej miejsce zajmuje zwykłe biurko, za którym nierzadko pracuje po prostu zwykły księgowy, odrywający się na chwilę od pracy, kiedy do poczekalni wchodzi ktoś nowy. Taki układ jest nieprawidłowy i nie powinien być stosowany z dwóch powodów. Po pierwsze, zaburza on pracę w biurze rachunkowym, a po drugie, nie jest on odpowiednio przyjazny dla nowych osób. Recepcjonista może być szeregowym pracownikiem, co obniża koszty, ale powinien być kimś przede wszystkim skupionym na witaniu nowych pracowników i udzielaniu im informacji. Takie miejsce sprawia, że wchodzący do biura klient nie jest zagubiony, od razu jest witany, a więc i doceniany, a do tego natychmiast dostaje informacje odnośnie tego, co powinien robić. Nie jest zagubiony, tylko spokojnie siada i czeka na moment, kiedy ktoś może go obsłużyć. Jest to drobiazg, ale naprawdę istotny.

You may also like...